FAQ
Kan jeg få pengene tilbake hvis hunden min ikke liker fôret?
Ja, alle våre fôrvarer har smaksgaranti. Dette gjelder både signaturserien og hverdagsserien. Hvis maten ikke faller i smak hos hunden din, refunderer vi det fulle kjøpsbeløpet og henter posen uten omkostninger for deg.
Følgende vilkår gjelder for smaksgarantien:
Du må kontakte Olivers kundeservice innen 30 dager etter kjøpet.
Posen må inneholde minimum 75 % av det opprinnelige innholdet.
Posen skal returneres i originalemballasjen.
Hvor mye mat bør jeg gi hunden min?
Dette er et spørsmål det er vanskelig å gi et klart og entydig svar på her. For alle hunder er forskjellige. Men vi kan gi deg tre gode råd for å komme i gang.
Punkt 1: Finn frem til fôrtabellen på emballasjen eller produktsidene her på nettstedet vårt. Begynn med å følge anvisningene i tabellen, men ikke følg dem blindt. Tabellene tar utgangspunkt i FEDIAFs retningslinjer, som er basert på mengden kalorier i fôret og aktiviteten til en gjennomsnittshund. Problemet med dette er som sagt at alle hunder er forskjellige. Du må prøve deg frem til riktig mengde for din hund.
Punkt 2: Du må derfor observere hunden din ekstra nøye i testfasen. Hvordan er humøret og energinivået, og hvor mye kommer ut i den andre enden. Og gi det noen dager. Forandringer skjer ikke over natten. Juster fôrmengden opp eller ned i henhold til observasjonene dine. Hvis du er i tvil om hvordan du skal tolke tegnene fra hunden, er du velkommen til å ringe kundeservice for mer hjelp.
Punkt 3: Husk å ta høyde for all maten du gir hunden din. Det er forskjell på godbiter, men noen av dem inneholder mye næring, og hvis du ikke justerer mengden av fullfôr tilsvarende, kan du lett risikere å gi hunden flere kalorier enn den greier å forbrenne, slik at det setter seg på sidebeina. Som en tommelfingerregel sier vi at godbiter ikke skal utgjøre mer enn 10 % av den samlede mengden mat du gir hunden din.
Må vi være hjemme når pakken leveres?
Nei, det er ikke nødvendig. Hvis du ikke er hjemme, kan bestillingen settes i garasjen eller på et lignende sted som du velger. Velg ditt foretrukne leveringssted på listen på bestillingssiden, så gjør vi vårt beste for å sette den der du har bedt om det. Du tar ikke over eiendomsretten for pakken før du selv har mottatt den fysisk.
Hva gjør jeg hvis jeg angrer på kjøpet?
Du har 14 dagers angrerett. Du må imidlertid returnere pakken i samme tilstand som du mottok den. I begge tilfeller må du først kontakte kundeservice. De vil veilede deg gjennom returprosessen vår. Når vi har kontrollert at varen ikke er skadet, får du pengene tilbake på kortet vi belastet for kjøpet. Du kan lese mer om dette i handelsbetingelsene våre.
Er det mulig å få fôret levert automatisk, f.eks. én gang i måneden?
Ja, vi har en abonnementsordning for faste leveringer. Vi leverer i intervaller som du selv velger, og så sparer du ytterligere 5 % på kjøpet. Med abonnementet vårt slipper du å tenke på å bestille ny forsyning, samtidig som du selvfølgelig kan avbestille eller endre bestillingen din ved behov. Velg «Fast levering» for de ønskede produktene i handlekurven, og velg det leveringsintervallet som passer best.