Handelsbetingelser

Nedenstående handels- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra OLIVERS Petfood.

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og OLIVER'S Petfood.


Bestilling
Du kan utelukkende bestille varer fra OLIVERS via vår hjemmeside www.olivers.no.

Hvis du har forespørsler til varer som ikke er på hjemmesiden, er du velkommen til å kontakte vårt kundesenter.

Alle priser som er opplyst på siden, er inkludert moms og andre avgifter. De opplyste prisene er dagspriser.


Slik foretar du et kjøp på www.olivers.no

For å gjennomføre et kjøp på www.olivers.no skal du igjennom følgende 5 trinn:

  1. Finn de varene du ønsker å bestille og legg dem i handlekurven ved å klikke på «legg i kurven» ikonet. Gå heretter til kassen.
  2. Inntast dine personlige opplysninger
  3. Velg frakt- og betalingsmetode
  4. Les og godkjenn OLIVERS handelsbetingelser
  5. Sjekk at alle inntastede opplysninger er korrekte og godkjenn deretter kjøpet.

Betaling

www.olivers.no kan du betale med følgende betalingsformer


1. Kredittkort

Du kan betale med Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Eurocard, Maestro og AMEX. Når du betaler med kort hever vi først beløpet fra kontoen din, når varene sendes fra oss. Det kan aldri trekkes et større beløp, enn det som du har godkjent ved kjøpet.

Reservasjoner

Viktig for VISA Electron og MasterCard-brukere: Når du betaler med disse kortene, reserverer banken din pengene til oss, helt til vi fakturerer deg, og dermed trekker pengene fra kontoen. Denne reservasjonen forsvinner av seg selv etter ca. 30 dager, hvis ordren din av en eller annen grunn ikke blir fakturert. Bemerk at det ikke er OLIVERS Petfood som foretar reservasjonen, og at reservasjonen kun finnes i din bank. Vi kan hjelpe deg med å oppheve reservasjonen hvis ikke banken din kan være behjelpelige, men det er en manuell prosess som kan ta tid.


2. Betaling via bankoverførsel

Det tas ikke gebyr ved betaling på www.olivers.no

Frakt

Vi leverer fraktfritt ved samlet kjøp på over 499 kr.

Ved samlet kjøp på under 499 kr koster frakten 69 kr.

 

Fraktbetingelser for ClubOLIVERS medlemmer

For medlemmer av ClubOLIVERS gjelder spesielle fraktbetingelser.

Er du medlem av ClubOLIVERS, leverer vi fraktfritt når du kjøper OLIVERS tørrfôr (unntatt prøveposer).

Ved kjøp av andre varer leverer vi fraktfritt ved kjøp over 499 kr. – ved kjøp under dette beløp koster frakten 69 kr.

 

Levering

Levering av varer fra OLIVERS Petfood anses som fullført når du som kunde får varen utlevert. Forsendelsen av varer skjer med UPS, men ved adresser i ytterområder kan leveringen bli overført til lokale postvesen, og leveringstiden kan forlenges (6-8 dage).

Ved bestilling mandag-fredag vil leveringstiden typisk være 2-4 hverdager. Ved bestilling lørdag eller søndag sendes varen på etterfølgende mandag.

Unntaket er palleordre, hvor lengre leveringstid kan forekomme (4-8 hverdager). Vær også oppmerksom på at det kan være forlenget leveringstid til ikke bro-faste øyer (6-8 hverdager).

Vi stiller så vidt mulig varen på den ønskede plassering. Ved etasjeeiendommer stilles varen foran hoveddøren, hvis ikke vi kan komme inn i bygningen. Ved samlet vekt over 20 kg stilles varen i 1. etasje.

 

Angrerett

OLIVERS Petfood gir 14 dagers full returrett fra det tidspunkt som varen mottas.

Hvis du velger å returnere varene dine, skal de være i samme stand og mengde som ved mottagelsen – og gjerne sammen med en kopi av fakturaen for kjøpet.


Du kan angre kjøpet ditt på følgende måter:

1)  Å nekte å motta varen

2)  Å returnere varen til OLIVERS Petfood på Herstedvang 10, 2610 Albertslund, Danmark, via post eller ved selv å levere varen til oss på adressen.


Fraktutgiften på returnerede varer til OLIVERS Petfood påtas i alle tilfeller deg som forbruker.

Såfremt de returnerte varene oppfyller ovenstående krav, får du innen 14 dager en forskrift på tilgodebeløpet.  

 

UTVIDET RETURRETT PÅ TILBEØR I DESEMBER – vi bytter varer kjøpt i desember helt fram til 15. januar, uansett når i desember du har kjøpt dem. Gjelder kun tilbehør, og kun i desember, så lenge de øvrige betingelsene for returvarer for øvrig er oppfylt.

 

Priser

Alle priser som opplyses på www.olivers.no er inklusive moms og avgifter. Alle priser er dagspriser.

 

Smaksgaranti hos OLIVERS

Hos OLIVERS gir vi smaksgaranti på OLIVERS eget fôr. Det betyr at du kan få pengene i retur, hvis hunden eller katten din ikke liker eller trives med OLIVERS fôret.

Vi tilbyr dessuten også smaksgaranti på Hill’s fôr – i samarbeide med Hill’s.

På øvrige fôr-merker tilbys ikke smaksgaranti.

For å ta deg i bruk av smaksgarantien vår:

  • Skal du bare kontakte OLIVERS Kundesenter på tlf. +45 43 64 13 64 – så henter vi fôret uten omkostninger for deg.
  • Smaksgarantien på OLIVERS fôr skal reklameres innen høyst 1 (én) måned fra mottagelsen av fôret, og det er en forutsetning at fôret kan returneres i originalemballasjen.
  • Skal det være minimum 75 prosent av fôret igjen i posen.

 

Reklamasjonsrett

Når du handler på www.olivers.no har du selvfølgelig 24 timers reklamasjonsrett. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, penger i retur eller rabatt på kjøpet, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonsretten er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadevoldende atferd.

Det skal reklameres innenfor rimelig tid etter at du har oppdaget mangel ved varen. Hvis det reklameres innenfor to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonsretten alltid være rettidig. Vi refunderer rimelige fraktomkostninger som du måtte ha i forbindelse med returnering av varen, når reklamasjonsretten er berettiget.

Når du ønsker å reklamere over et produkt, skal det innsendes til oss på følgende adresse:

OLIVERS Petfood

Herstedvang 10

2610 Albertslund

Danmark

Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. etterkrav eller lignende.

Husk at varen alltid skal sendes tilbake i ubrutt emballasje, og husk også å få en kvittering for forsendelsen, så vi kan tilbakebetale fraktomkostningene dine.

 

Avtaleinngåelse

Alle personer over 18 år kan inngå avtaler med OLIVERS Petfood. Avtaler med OLIVERS Petfood inngås på dansk. Når du handler på www.olivers.no gjelder dansk retts normale kjøpe- og avtalerettslige regler, herunder reglene om forbrukerkjøp. Som forbruker er du derfor beskyttet av den gjeldende lovgivningen på området, dvs. primært Kjøpsloven og Forbrukeravtaleloven. OLIVERS Petfood lagrer ikke en fysisk kopi av avtalen mellom deg og OLIVERS Petfood, men foretar kun en elektronisk lagring av avtalens innhold.

 

Abonnement

Det er mulig å velge en abonnementsløsning på et stort utvalg av fôrprodukter på hjemmesiden vår. Ved dette oppnår du en besparelse på 10% i forhold til normalprisen på alle varer som leveres med abonnemetsordren din. 

Vi sender deg en bekreftelse på mail, når du har valgt abonnement på de ønskede varer. Uken før levering sender vi en påminnelse på e-mail, så du er forberedt på leveringen. Her kan du også rekke å tilføye ekstra varer.

Det er lett å holde pause, fremskynde eller oppsi abonnementet. Du logger bare inn på hjemmesiden vår, og foretar deg til ønskede endringene.

Du skal senest gjøre endringer 2 hverdager før din neste ordre sendes.

Har du spørsmål til ditt abonnement, er du alltid velkommen til å kontakte OLIVERS kundesenter. 

 

Betaling ved abonnement

Hvis du tegner et abonnement hos OLIVERS kan du kun betale med kredittkort. Bruker du VISA elektron er det en betingelse at kortet er godkjent til både e-commerce og faste betalinger, for at du skal kunne melde det på en abonnementsordning. Du kan sjekke hos banken din, om ditt VISA Electron kan brukes.

Ved påmelding til kortbetaling, abonnement, skal du inntaste kortnummeret, utløpsdato og kontrollsifre på betalingskortet som du ønsker å benytte. Du gir OLIVERS Petfood tillatelse til å lagre betalingsopplysningene, via Pensio A/S, og aksepterer at det er snakk om en gjentagende betaling.

Vi trekker beløpet når den enkelte abonnementslevering sendes fra oss. I tilfelle av avmelding, ved ferie og annet, trekkes det naturligvis ikke fra kortet. Avmelding av en abonnementslevering skal skje senest to hverdager før ekspedisjonsdagen – dvs. den dagen vi sender varene dine.

Det er ditt ansvar som kunde, å sikre at kortet er gyldig og oppdatert. Får du nytt kort skal du huske å oppdatere kortopplysningene på din kont hos OLIVERS. Når du vil endre kortopplysningene dine, blir dit aktuelle abonnement sletter, og et nytt abonnement opprettet, som du skal godkjenne med de nye kortopplysningene.

Såfremt OLIVERS Petfood ikke kan gjennomføre en betaling ut fra de angitte kortopplysningene, vil abonnementet bli satt på pause, og du vil motta en notifikasjon pr. mail. Abonnementet gjenopptas når en oppdatering av kortopplysningene har funnet sted. Dette gjelder uansett årsaken til at betalingen ikke kunne gjennomføres.  

 

Persondatapolitikk

Her kan du lese mere om hvordan OLIVERS Petfood A/S innsamler og behandler dine personopplysninger.

 

Den dataansvarlige for innsamling og behandling av dine personopplysninger er:

OLIVERS Petfood A/S

Herstedvang 10

2610 Albertslund

CVR: 26603129

 

OLIVERS Petfood kan kontaktes på kundesenter@olivers.no eller på telefon +45 43 64 13 64 alle hverdager fra kl. 10.00 til 16.00.

 

Denne persondatapolitikken gjelder for alle personopplysninger som du avgir når du besøker, eller foretar deg et kjøp på vår hjemmeside, eller når du avgir personlige opplysninger til oss i forbindelse med kjøp eller henvendelse direkte i vårt kundesenter, enten fysisk i butikken vår, via e-mail eller via telefon.

 

Utover denne persondatapolitikken, gjelder også våre cookiepolitikk, når du besøker olivers.no – du kan se vår cookie-politikk her.

Innsamling og registrering av dine personlige opplysninger, når du besøker oliver.no

Når du besøker oliver.no, samler vi automatisk inn en rekke forskjellige opplysninger om deg og din bruk av vår hjemmeside. Det er opplysninger som hvilken type browser du bruker, hvilke sider du besøker, hvor lenge du er på sidene, din IP-adresse, din plassering, samt hvilken enhet du er på (for eksempel pc, tablet eller mobiltelefon).

 

Hva er formålet med innsamling av personopplysningene dine, når du besøker olivers.no?

Formålet med å innsamle de nevnte opplysningene om deg, når du besøker olivers.no, er å optimere din brukeropplevelse. Samtidig bruker vi opplysningene til å kunne markedsføre våre produkter og ytelser overfor deg – og til å tilpasse dem til deg, så vår annonsering og markedsføring blir så relevant som mulig for deg personlig. På den måten kan vi for eksempel tilpasse annonser som vi synes er relevante for deg, på sosiale medier som for eksempel Facebook og Instagram, samt via søkemaskiner som Google.

Denne behandlingen av dine opplysninger er nødvendig for oss, så vi kan ivareta vår virksomhets interesser i kraft av en løpene utvikling og forbedring av vår hjemmeside og markedsføring.

 

Rettsgrunnlag

Rettsgrunnlaget for behandlingen er databeskyttelsesordningens art. 6, stk. 1, litra f (EU 2016/679).

 

Innsamling og registrering av dine personlige opplysninger, når du gjør et kjøp hos OLIVERS

Når du legger en ordre hos OLIVERS, eller når du for eksempel henvender deg til oss i forbindelse med en tidligere eller eksisterende ordre enten via olivers.no eller i OLIVERS Kundesenter via mail, tlf. eller ved fremmøte i vår fysiske butikk, innsamler vi de opplysningene som du selv gir i forbindelse med henvendelsen din. Dette kan blant annet være ditt navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, betalingsmåte, opplysninger og hvilke produkter du kjøper eller returnerer, leveringsønsker, kundeklager – samt når du handler på olivers.no, din IP-adresse.

 

Hva er formålet med innsamling av dine personlige opplysninger, når du gjør et kjøp hos OLIVERS?

Formålet med innsamlingen og behandlingen av disse opplysningene er å overholde vår avtale med deg, dvs. for eksempel å kunne levere de produktene som du har bestilt hos oss. Samtidig bruker vi opplysningene til å kunne håndtere rettighetene dine som forbruker, for eksempel i forhold til returnering og reklamasjoner – samt å kunne sende deg den nødvendige ordreinformasjon og dokumentasjon vedrørende din ordre.

Din e-mail blir som en del av vår ordreoppfølging også brukt til å kontakte deg vedrørende bedømmelse av vår service og våre produkter, for eksempel på TrustPilot m.fl. Vårt rettsgrunnlag for å sende deg e-mails vedrørende ordreoppfølging kan du se nedenfor.

Formålet med innsamling av dine personlige personopplysninger er samtidig å kunne kontakte deg vedrørende nødvendig og relevant informasjon omkring de produktene du har bestilt hos oss. Din IP-adresse innsamler vi i dokumentasjon med henblikk på evt. saker omkring svindel.

Sist men ikke minst er vi forpliktet til å registrere dine opplysninger, så kan vi overholde diverse lovkrav omkring bokføring, regnskap og lignende.

 

Rettsgrunnlag

Rettsgrunnlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f (EU 2016/679).

 

Innsamling og registrering av dine personlige opplysninger, når du kontakter OLIVERS fôrrådgivning

Når du kontakter OLIVERS kunderådgivning, enten via kontaktformularer eller chat på vår hjemmeside eller Facebook, herunder OLIVERS digitale fôrrådgivning «Oil-bot», innsamler vi de opplysningene som du selv gir i forbindelse med din henvendelse. Dette kan blant annet være ditt navn, telefonnummer, e-mailadresse, samt opplysninger omkring din hund eller katt, som vi skal bruke til å rådgi deg.

 

Hva er formålet med innsamling av dine personlige opplysninger når du kontakter OLIVERS fôrrådgivning?

Formålet med innsamlingen og behandling av disse opplysningene, er at vi kan kontakte deg for å levere den rådgivningen du har bedt om. Samtidig bruker vi opplysninger til å kunne håndtere eventuelle videre henvendelser fra din side, omkring ordrer elle ytterligere spørsmål til fôrrådgivningen.

 

Rettsgrunnlag

Rettsgrunnlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f (EU 2016/679).

 

Innsamling og behandling og behandling av dine personopplysninger, når du sier ja takk til nyheter, tilbud og rådgivning.

Hva bruker vi e-mailadressen din til?

Når du sier ja takk til at OLIVERS kan bruke e-mailadressen til å kontakte deg med nyheter, tilbud og rådgivning fra OLIVERS, innsamles de opplysningene, som du selv gir oss i forbindelse med din registrering, dvs. for eksempel ditt navn, din e-mailadresse samt eventuelle opplysninger om dine kjæledyr.

 

Hva gir du samtykke til?

Når du sier ja takk til e-mail, gir du oss samtykke til at vi kan bruke e-mailadressen din til å kontakte deg med nyheter, tilbud og rådgivning via e-mail. Samtidig fir du samtykke til at vi kan bruke e-mailadressen til å tilpasse annonser til deg via sosiale medier, som for eksempel Facebook, Instagram, Messenger med flere.

Når du interagerer med vårt nyhetsbrev og sms’er og annonser, registrerer vi også opplysninger omkring din bruk av, og atferd omkring, vår e-mail tilbud og nyheter – samtidig som vi registrerer din atferd omkring vår tilpassede annonsering. Vi registrerer for eksempel om nyhetsbrevene åpnes, når de åpnes, hva du klikker på osv. Disse opplysningene bruker vi til å forbedre servicen vår, så vi i ennå høyere grad kan tilpasse våre tilbud til dine interesser.

 

Hvordan trekker du ditt samtykke tilbake?

Du kan til enhver tid avmelde deg å bli kontaktet via e-mail, ved å klikke på «avmeld» linket i bunnen av de e-mails som du mottar fra oss. Du kan også alltid administrere dine samtykker under «Min konto» på hjemmesiden vår (under fanen «mine tillatelser») - for eksempel kan du godt si ja takk til e-mails, men nei til at vi kan bruke e-mailen din til å tilpasse annonser til deg på Facebook m. fl. Dette gjøres her

 

Hva bruker vi telefonnummeret ditt til?

Når du sier ja takk til at OLIVERS kan bruke telefonnummeret ditt til å kontakte deg med nyheter, tilbud og rådgivning fra OLIVERS, samler vi inn de opplysningene som du selv gir oss i forbindelse med registreringen din, for eksempel navnet ditt, telefonnummer og/eller mobilnummer, samt eventuelle opplysninger om kjæledyrene dine.

 

Hva gir du samtykke til?

Når du sier ja takk til at vi kan kontakte deg på telefonnummeret ditt, gir du oss samtykke til at vi kan bruke telefonnummeret ditt til å kontakte deg med nyheter, tilbud og rådgivning via SMS eller oppringing.

Formålet med innsamling av opplysningene er så vi kan kontakte deg via telefon eller SMS med tilbud og rådgivning – samt å gjøre dette så personlig og relevant for deg som mulig.

Vi registrerer også opplysninger omkring bruken din av, og atferden omkring SM-tilbudene og nyhetene våre – på samme måte som vi registrerer eventuelle opplysninger som du gir oss i forbindelse med personlig telefonrådgivning. Disse opplysningene bruker vi til å forbedre servicen vår, så vi i enda høyere grad kan målrette og tilpasse tilbudene våre til dine behov. 

 

Hvordan trekker du samtykke ditt tilbake?

Du kan til enhver tid melde deg av fra å bli kontaktet via SMS ved å trykke på «avmeld» i linket i bunden av de SMS’ene du mottar fra oss. Du kan også alltids administrere samtykkene dine under «Min konto» på hjemmesidne vår – under fanen «Mine tillatelser» - for eksempel kan du si ja takk til SMS, men nei til at vi ringer deg. Det kan gjøres her

 

Rettsgrunnlag

Rettsgrunnlaget for vår innsamling/oppbevaring/behandling av personopplysningene er persondataforordningens artikkel 6, stk. 1, litra b og litra f.

 

Utlevering av personopplysningene dine

Utlevering av opplysningene dine som et ledd i leveringsprosessen

Vi utleverer opplysninger om ditt navn, adresse, e-mail, telefonnummer, bestillingsnummer samt evt. Spesifikke leveringsønsker til den transportøren som står for leveringen av bestilte varer til deg. Såfremt du har kjøpt en ikke-lagerført vare, kan de samme opplysningene som utleveres til våre transportører, utleveres til enten produsenten eller grossisten, og vedkommende vil i disse tilfeller stå for leveringen.   

Vi samarbeider for øyeblikket med følgende transportfirmaer. Brink Transport, Post Nord, DAO, UPS, NTG og DSV. Hvilket firma som står for leveringen av pakken din, avhenger av hvor du bor, hvilken type forsendelse du mottar fra oss, med mere.

 

Utlevering av opplysningene til eksterne samarbeidspartnere og databehandlere

Vi utleverer i flere tilfeller opplysningene dine til eksterne databehandlere eller samarbeidspartnere, som behandler opplysningene på våre vegne. Det kan for eksempel være partnere som håndterer drift og hosting av IT-systemene våre, hjemmesiden, utsendelse av e-mail og SMS, samt målrettet markedsføring på eksterne plattformer og websider, herunder retargeting, samt til din vurdering av vår virksomhet og våre produkter.

 

De eksterne samarbeidspartnerne er såkalte databehandlere, hvilket innebærer at de er under våre instrukser, og at de behandler opplysninger som vi er dataansvarlige for. Ingen databehandlere kan lovlig bruke de innsamlede opplysningene til annet formål enn å oppfylle avtalen med oss, og databehandleren er naturligvis underlagt taushetsplikt omkring disse. Det er inngått skriftlige databehandleravtaler på samtlige databehandlere, som sikrer at de lever opp til de kravene som stilles til oss, og dem i persondatabeskyttelsesforordningen og øvrige lovgivning på området.

 

Utlevering av opplysningene dine til databehandlere uten for EU/EØS

Enkelte av våre databehandlere er etablert utenfor EU/EØS. Dette er blant annet Google Analytics v/Google LLC. og Facebook Inc., som er etablert i USA. Gjennom databehandlerens sertifisering under EU-U.S. Privacy Shield, jf. Databeskyttelsesforordningens art. 45, er de nødvendige garantier for overførsel av opplysninger til USA, sikret.

 

Du kan se Google LLC’s sertifisering her

Du kan se Facebook Inc.’s sertifisering her

Når vi bruker databehandlere som er etablert utenfor EU/EØS vil dette alltid skje med sikring av gyldige overførselsgarantier.

 

Dine rettigheter

Retten til innsikt

Du er alltid berettiget til å anmode oss om utlevering av opplysninger, herunder hvilke opplysninger vi har registrert om deg, hvilke formål registreringen tjener, hvilke kategorier av personopplysninger og mottagere av opplysninger det eventuelt kunne være, samt opplysninger om hvor opplysningene kommer fra.

 

Du har rett til å få utlevert en kopi av de personopplysningene som vi behandler om deg. Hvis du ønsker en kopi av personopplysningene dine, skal du sende en skriftlig anmodning til kundecenter@olivers.dk. Du vil bli bedt om å dokumentere, at du er den du utgir deg for å være.

 

Retten til korrektur

Du har rett til å få uriktige personopplysninger om deg selv, korrigert av oss. Såfremt du blir oppmerksom på at det er feil i opplysningene som vi har registrert om deg, oppfordres du til å rette en skriftlig henvendelse til oss, så opplysningene kan bli korrigert. Du vil bli bedt om å dokumentere at du er den du utgir deg for å være.

 

Retten til sletting

I visse tilfeller har du en rett til å få alle eller noen av dine personopplysninger slettet av oss. For eksempel hvis du trekker samtykket ditt tilbake, og vi ikke har et annet rettsgrunnlag for å fortsette behandlingen av opplysningene. I det omfang at en fortsatt behandling av personopplysningene dine er nødvendige, for eksempel for at vi skal kunne overholde våre rettslige forpliktelser, eller for at rettskravet kan fastlegges, gjøres gjeldende eller forsvares, er vi ikke forpliktet til å slette personopplysningene dine. Du vil bli bedt om å dokumentere, at du er den du utgir deg for å være. 

 

Retten til å begrense behandlingen til oppbevaring

Du har i visse tilfeller rett til å få begrenset behandlingen av personopplysningene dine til kun å bestå av oppbevaring, for eksempel hvis du mener at de opplysningene vi behandler om deg, ikke er korrekte.

 

Retten til dataportabilitet

Du har i visse tilfeller rett til å få personopplysninger, som du selv har gitt oss, utlevert i et strukturer, alminnelig brukt og maskinlesbart format og har rett til å overføre disse opplysningene til en annen dataansvarlig.

 

Retten til innsigelse

Du har til enhver tid rett til å gjøre en innsigelse mot vår behandling av personopplysningene dine, med henblikk på direkte markedsføring, herunder den profileringen som foretas for å kunne målrette vår direkte markedsføring, da denne behandlingen foretas på grunnlag av våre legitime interesser. Hvis du ikke ønsker at vi bruker personopplysningene til direkte markedsføring og profilering, skal du slette cookies i browseren din, som beskrevet i vår cookiepolitikk.

 

Retten til å tilbaketrekke samtykke

Du har til enhver tid rett til å tilbaketrekke et samtykke som du har gitt til oss for en gitt behandling av personopplysninger, herunder til å kontakte deg med nyheter, tilbud og rådgivning på e-mail, Facebook, tlf. eller SMS. Du kan for eksempel selv administrere samtykkene dine vedrørende sistnevnte på din kundeprofil på www.olivers.no.

Ønsker du å tilbaketrekke samtykke til en annen behandling av dine data, bes du rette skriftlig henvendelse til OLIVERS Kundesenter.

 

Retten til å klage

Du kan alltid inngi en klage til en databeskyttelsesmyndighet, for eksempel Datatilsynet. Du kan ta rettighetene dine i bruk ved å skrive til kundecenter@olivers.dk eller via telefon +45 43 64 13 64 alle hverdager mellom 10.00 og 16.00.

 

Sletting av personopplysninger

Opplysninger innsamlet i forbindelse med bruken din av oliver.no

Du kan lese mere under OLIVERS cookiepolitikk, omkring sletting av de opplysningene som vi innsamler om din bruk av olivers.dk her.  

 

Opplysninger innsamlet i forbindelse med ditt kjøp hos OLIVERS

Opplysninger som vi innsamler i forbindelse med et kjøp hos OLIVERS vil som utgangspunkt bli slettet 5 år fra din seneste aktivitet hos oss. Dine opplysninger lagres blant annet i så lang tid, da det er nødvendig for at vi kan overholde lovkrav omkring bokføring, regnskap og revisjon, samt eventuelle rettslige krav og tvister.

 

Når du kontakter OLIVERS fôrrådgivning eller kundesenter

Opplysninger samler inn i forbindelse med en henvendelse til OLIVERS kundesenter i forbindelse med fôrrådgivning eller annen kundeservice, slettes senest 2 år etter den seneste aktivitet – med mindre vi har annen rettslig hjemmel til å beholde dine date (som for eksempel at du har foretatt et kjøp hos eller tilmeldt deg nyheter, tilbud og rådgivning på e-mail, SMS eller andet).

 

Opplysninger innsamlet ved påmelding til nyheter, tilbud og rådgivning

Opplysninger innsamlet i forbindelse med din påmelding til våre nyheter, tilbud og rådgivning slettes senest 1 år etter, at du har tilbaketrukket ditt samtykke til at vi kan kontakte deg, eller senest 2 år etter den siste registrerte aktiviteten, med mindre vi har et annet grunnlag for behandling a opplysningene, som for eksempel at du har inngått et kundeforhold med oss.

 

Sikkerhet

Tekniske foranstaltninger

Vi har gjennomført passende tekniske og organisatoriske sikkerhetsforanstaltninger mot at personopplysninger tilfeldig eller ulovlig tilintetgjøres, mistes, endres eller forringes, samt mot at de tilkommer uvedkommens kjennskap eller misbrukes.

 

Medarbeidernes adgang til opplysningene dine

Kun medarbeiderne som har et reelt behov for å få adgang til personopplysningene dine, for å utføre arbeidet sitt, har adgang til personopplysningene.

 

Endringer i persondatapolitikken vår

I forbeholder oss retten til å endre i persondatapolitikken vår. Du vil alltid her på siden kunne se når persondatapolitikken senest er oppdatert.

 

Nåværende persondatapolitikk er senest oppdatert: 25.05.2018

 

OLIVERS Cookie-politikk

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brukers atferd på et nettverk registreres hos brukeren selv (på brukerens harddisk). På den måten kan brukeren gjenkjennes, for eksempel på et websted, ved neste besøk.

Det lagres ikke opplysninger som kan tilskriver personer i en cookie, men snarere opplysninger om brukerens atferd på et website, for eksempel brukernavn til login på et websted. En cookie lagres på brukerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er dermed en tekstfil som sendes til browseren din, fra en webserver, og lagres på harddisken på datamaskinen din. Du kan innstille browseren din til å informere deg, når du mottar en cookie, eller du kan slå av cookies fullstendig. Det eneste disse cookiesene brukes til, er å kjenne igjen datamaskinen din.

Rent teknisk kan cookies deles opp i to typer. Den ene typen kalles «session cookies» - de holder orden på hva du har lagt i handlekurven din, mens du navigerer rundt i nettbutikken. «Session cookies» lagres ikke på datamaskinen, men forsvinner når du lukker browseren. Den andre typen cookie kalles «permanent cookie», og den lagres som en tekstfil på datamaskinen din i ca. én måned. En «permanent cookie» bidrar til, at serveren vår kan kjenne igjen datamaskinen din neste gang du logger inn på hjemmesiden vår.

www.olivers.no brukes cookies med det formålet å optimere hjemmesiden og dens funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så lett som mulig for deg. Du kan til enhver tid slette cookies fra datamaskinen din: I Internet Explorer slettes cookies i menyen «Funksjoner» > «Internettinstillinger» > «Generelt» > «Browserdata/Slett cookies».

Du kan lese mere om Cookies på www.olivers.no her – les mer om cookies.

 

Betingelser og vilkår for Club OLIVERS medlemskap

Som medlem av Club OLIVERS får du muligheten for å handle med opp til 50% rabatt på olivers.no og en fast rabatt på 30% på alt fôr, godbiter, kosttilskudd og loppemidler. Dette mot en fast månedlig betaling på kr. 99. Etter du har meldt deg inn i Club OLIVERS trekkes beløpet automatisk hver måned via et tilknyttet betalingskort. Når du melder deg inn i Club OLIVERS er det ingen binding, og du kan til enhver tid oppsi medlemskapet. Du kan alltid melde deg inn i Club OLIVERS igjen. Som medlem av Club OLIVERS får du alltid fri frakt på alt OLIVERS tørrfôr levert til Norge (unntatt prøveposer). Ved kjøp av alle andre varer, leverer vi fraktfritt ved kjøp på over 499 kr. Ved kjøp under 499 kroner oppkreves et fraktgebyr på 69 kr. Club OLIVERS medlemsrabatten din kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatter, herunder rabattkoder, fler-stk.-rabatter, samt medlemsrabatter for OLIVERS samarbeidspartnere og lignende. Du vil alltid få den høyeste rabattstatus.

 

1 måneds gratis medlemskap

Tilbudet omhandlende 1 måneds gratis medlemskap, gjelder ikke for eksisterende eller tidligere Club OLIVERS medlemmer.

 

Aldersgrense og betalingsvilkår

Du skal være 18 år for å bli medlem av Club OLIVERS. Påbegynnelse av Club OLIVERS medlemskapet ditt finner sted ved tilkjøp av dette, på www.olivers.no. Heretter oppkreves en månedlig betaling på det betalingskortet du har angitt ved kjøpet. Du kan lese mer om betalingsformer og muligheter i handelsbetingelsene våre.

Vi forbeholder oss retten til å endre faktureringstidspunktet, hvis betalingen via ditt betalingskort ikke er blitt avregnet. Såfremt medlemskapet begynte på en dato som ikke eksisterer i den etterfølgende måned, vil du bli fakturert via betalingskortet på en dato i den relevante måned som vi anser for passende. Hvis du for eksempel starter ditt Club OLIVERS medlemskap den 31. januar, vil den neste betalingsdato sannsynligvis være den 28. februar, og du vil bli fakturert via ditt betalingskort på denne dato. Henvendelser knyttet til betaling, skal rettes til OLIVERS kundeservice på telefon eller e-mail.

 

Kortinnehaverens ansvar- og heftelsesforhold

Innmelding i Club OLIVERS er bindende fra det øyeblikket du bestiller et produkt til medlemspris, eller senest når din 14 dagers angrerett går ut. Kortinnehaveren er forpliktet til å betale det fulle beløp for det/de valgte produktene. Etter innmeldelse vil ditt Club OLIVERS medlemskap automatisk bli fornyet hver måned frem til oppsigelse.

 

Begrensninger i bruk av Club OLIVERS medlemskap

Club OLIVERS medlemskapet er personlig og skal alene brukes av privatpersoner til egne, private formål og kjøp til egen husstand. Det er ikke tillatt å bruke Club OLIVERS medlemskapet til kommersielle formål eller i offentlige sammenhenger.   

 

Oppsigelse av Club OLIVERS medlemskap

Når du melder deg inn i Club OLIVERS er det ingen binding, og du kan til enhver tid oppsi medlemskapet ditt. Du oppsier ditt Club OLIVERS medlemskap under «Min konto» på hjemmesiden. Ved oppsigelse av medlemskapet ditt mottar du en bekreftelse på e-mail. Hvis du ikke mottar en bekreftelse på oppsigelse av medlemskapet, kan du ikke anse medlemskapet ditt som oppsagt, og du bes kontakte kundeservice. Ved oppsigelse av ditt Club OLIVERS medlemskap, stopper den automatiske fornyelsen. Adgangen din til medlemspriser stopper fra utgangen av den måneden som du oppsier medlemskapet i. Hvis du på et senere tidspunkt ønsker å gjenoppta Club OLIVERS medlemskapet ditt, vil du bli trukket for én måneds betaling innen du kan få adgang til å kjøpe til medlemspris. Under «Min konto» på hjemmesiden, kan du se kommende betalinger, og en betalingsoversikt. Du er selvfølgelig alltid velkommen til å melde deg inn i Club OLIVERS igjen.

 

Endring av vilkår

OLIVERS forbeholder seg retten til, med forutgående varsel, å endre i vilkårene til denne avtalen eller innføre nye regler, vilkår eller betingelser for bruk av Club OLIVERS medlemskapet ditt. Du vil bli informert om dette via den e-mailadresse som du har opplyst når du meldte deg inn, og på olivers.no. Ved uvesentlige endringer informeres du alene på oliver.no. Endringer som skyldes forhold utenfor OLIVERS kontroll, herunder endringer av tredjeparts rettigheter eller lignende, vil kunne bli gjennomført så fort som det kreves, og med forkortet varsel. Fortsatt bruk av Club OLIVERS medlemskapet ditt etter vilkårsendringer vil anses som aksept av de endrede vilkår fra din side.

 

Angrerett

Du har en angrerett på 14 dager på medlemskapet i Club OLIVERS. Angreretten bortfaller når medlemskapet tas i bruk. Du tar Club OLIVERS medlemskapet ditt i bruk, når du gjennomfører et kjøp til medlemspris. Les mer om returrett i handelsbetingelsene våre.

 

Returrett

Som Club OLIVER medlem har du 14 dagers returrett på varer kjøpt til medlemspris. Se betingelsene for returretten din i handelsbetingelsene våre.


Misbruk av medlemskap

OLIVERS forbeholder seg retten til å stenge adgangen til Club OLIVERS medlemskapet ditt, samt annullere eventuelle åpne ordre som er i strid med de gjeldende medlemsbetingelser og vilkår, såfremt det finnes grunn til å tro at Club OLIVERS medlemskapet ditt overforbrukes eller misbrukes.