Spørsmål & Svar

Åpningstider og leveringsinfo

Hvordan foregår det?
Du kan bestille på nettbutikken eller ringe til kundesenteret vårt. To til tre virkedager etter leverer vi. Levering er gratis ved kjøp av tørrfôr. For andre produkter får du gratis levering ved kjøp over 225 kr.
I utvalgte kampanjeperioder tilbyr vi gratis frakt på alle varer.

Når er kundesenteret åpent?
Du kan ringe alle hverdager mellom 9:00-16:30 (torsdag 09:30-16:30) på +45 43 64 13 64. Til stede er imøtekommende og kompetente rådgivere om den riktige ernæringen for hunden/katten din. Obs - siste fredag i måneden er telefonentiden begrenset til 08:30-15:00.

Hvem kan handle hos OLIVER'S?
Alle - vi sender alt fra en pose godbiter til flere paller fôr.

Skal vi være hjemme?
Nei, hvis du ikke er hjemme stilles bestillingen din utenfor døra eller garasjen.

Er det mulighet å få fôr levert automatisk?
Ja, vi har en abonnementsordning - vi leverer i et intervall avhengig av hvor lenge hunden/katten din bruker på å spise en pose. Med abonnementet vårt må du ikke tenke på å gjenbestille, men du har friheten til å avbestille eller justere ordningen. Velg "Løpende levering" under de ønskede produktene, og sett leveringen til det intervallet som passer hunden eller katten din. www.olivers.no/abonnement

 

Smaks-garanti

Hva skjer hvis hunden eller katten ikke liker smaken?

Vi gir smaksgaranti på tørrfôret vårt - det er en del av den unike SmagsGaranti™- så faller ikke OLIVER'S i god smak tar vi tilbake posen - og du får det hele beløpet i retur. Uten tvil!*

* Det er 3 enkle regler for at Favorittgarantien gjør seg gjeldende:
1. Du skal henvende deg innen 30 dager etter produktet er kjøpt
2. Det må maks være tatt 25% av posens innhold
3. Posen skal returneres i originalemballasje

 

Hvilken kategori ligger OLIVER'S i?
Ofte kan man lese at fôr er i en bestemt kategori som PREMIUM eller SUPERPREMIUM.

Det avgjør hver leverandør/produsent på egen hånd. Derfor tillegger vi ikke dette kravet. Skulle vi selv plassert OLIVER’S i en kategori, måtte det bli SUPER ULTRA PREMIUM siden kvaliteten vår og de resultatene man oppnår med OLIVER’S er i en klasse for seg selv. Men ærlig talt så syntes vi at det er bedre når noen utenfra setter merket på oss, som TÆNK & TEST som valgte oss til Best i Test, eller de mange bedømmelsene fra kunder på TrustPilot.

Hvor kan jeg finne informasjon om produktene deres?
Du kan gå inn på butikken vår og lese mer om produktene: OLIVER'S online shop

Hva med kvalitetskontroll av fôret?
Avhengig av hva det skal kontrolleres blir produsenten vår kontrollert av Natur erhvervsstyrelsen (Framdriftstyrelsen og Plantedirektoratet), Akkrediterte laboratorier, Revisjoner etter IFS og BRC standarder. I tillegg har produsenten vår et eget kontrollprogram som blir kontrollert av offentlige myndigheter.

Produkt og Innhold

Er ingrediensene i Oliver’s godkjent til menneskelig forbruk?
De lammene og kyllingene som benyttes til Oliver’s er godkjent til menneskelig forbruk før de slaktes. Det er jo fint å reklamere med, men det kan man dessverre ikke mer hvis man skal følge EU-lovgivingen. Det er nemlig slik at de reglene som gjelder alt fôr som produseres og selges innenfor EU er blitt strengere. Det har satt et stopp for at man må bruke det i reklamemessig forstand. Reglene gjelder altså for alle firmaer som selger fôr i EU – selv hvis fôret produseres i USA eller Canada.

Er Oliver’s fôr salmonellafritt?
Ja – Oliver’s fôr er salmonellafritt. Vi må ikke reklamere med dette siden det faktisk gjelder for alt fôr som produseres og selges innenfor EU.

Er Oliver’s 100% GMO fritt?
Det er veldig vanskelig å reklamere med at produkter er 100% GMO fri. Det skyldes at det slett ikke kan være spor av det minste GMO, og det kan være vanskelig å sikre 100%. Vi ber om GMO fri produkter i oppskriftene våre, men av risiko for at et modifisert organisme er havnet i grytene våre kaller vi ikke ingrediensene for 100% GMO fri.

Testes Oliver’s ved dyreforsøk?
Nei – Oliver’s blir ikke testet ved dyreforsøk!

Hvorfor ser våre deklarasjoner forskjellige ut?
Det finnes to forskjellige lovpliktige måter å deklarere på. Hvis man velger den som heter ”kategori-deklarasjon”, så skal deler fra dyr som ikke er rent fett deklareres som kjøtt- og animalske biprodukter. Denne deklarasjonsformen har vi kun brukt på prøveposene våre av plasshensyn. Prøveposene er nemlig så små at der ikke er plass til den andre deklarasjonsformen som vi bruker på fôrposene og på internettet.

”Kjøtt og animalske biprodukter” i OLIVERS dekker kjøtt fra dyr som er godkjent til menneskelig forbruk før de slaktes. Det ferske kyllingkjøttet består av kjøttet uten ben som er igjen etter de lett tilgjengelige kjøttstykkene er fjernet. Det kan også være partier av store kjøttstykker som er i overskudd etter slakting. Hos Oliver’s dekker ”Kjøtt og animalske biprodukter” IKKE over eksempelvis dun og fjær, noe som ikke hører hjemme i fôret vårt. Er det rester av nebb, klør og fjær i det ferske kjøttet som brukes i Oliver’s? Nei – det er det ikke. Skulle man støte på et enkelt dun i fôret vårt så kan det være et dun som har sittet i huden på en kylling – likt som man innimellom selv opplever det når man kjøper en hel kylling i en matbutikk.

Hvorfor er det korn i Oliver’s?
Vi vet at mange allergier er relatert til fôret og ofte fra innholdet av hvete, bygg, soja og ris. Derfor har vi fravalgt disse kornsortene i fôret vårt. OLIVER'S GRAIN FREE serie er helt kornfri, men i alle andre produkter har vi tilsatt havre, noe som har en god effekt på fordøyelsen og samtidig er med på å gi en god metthetsfølelse.

Hvor kommer råvarene fra?
Råvarene våre er alltid i den beste kvaliteten, og for å sikre dette leveres enkelte ingredienser fra forskjellige steder helt avhengig av årstidene og tilgjengelighet.

Hvorfor kan fôret skifte farge over året?
Råvarene kan se forskjellig ut avhengig av årstidenes skifte, veiforhold, jordbunnsforhold, variasjoner i fødetilgjengelighet, fôr og mye mer. Siden Oliver’s ikke inneholder kunstige fargestoffer er vi helt avhengige av råvarene som bestemmer fôrets endelige farge. Den vil variere helt naturlig i løpet av året.

Hva er det som stikker ut av fôret?
Vi har valgt en relativ grov forarbeiding av fôret for å sikre den best mulige effekten på fordøyelsen. Plantefibre sees innimellom som noen hvitaktige ”tråder” som stikker lett ut. De kan feil bli oppfattet som fjær, noe som IKKE er tilsatt i Oliver’s fôr.

Hvor kommer kyllingene fra?
Kyllingene som brukes i Oliver’s er alle godkjente til menneskelig forbruk før slakting. Det ferske kyllingkjøttet består av kjøttet uten ben som er igjen etter de lett tilgjengelige kjøttstykkene er fjernet. Det kan også være partier av store kjøttstykker som er i overskudd etter slakting. Kjøttet er friskt og har ikke forfalt utløpsdatoer.

 

Betalingsinfo

Hva med betalingen?
Vi mottar Klarna, MASTERCARD, VISA ELECTRON samt AMERICAN EXPRESS ved bestilling. Deretter kan du velge bankoverføring. Kontonummeret vårt er 2217 0712209003. Husk alltid å opplyse kundenummeret ditt på overføringen så vi kan se at pengene kommer fra deg.

Hva er "Verified by Visa"?
Når du handler med Visa eller MasterCard i butikken vår, kan du bli bedt om å opprette en Verified by Visa kode. "Verified by Visa" er sammen med "MasterCard Secure Code" en ny felles sikkerhetsstandard for internasjonale betalingskort på nettet som er utarbeidet av de internasjonale kortselskapene Visa og MasterCard.
Les mer hos VISA
Les mer hos PBS


Garanti

Hvorfor skal jeg bruke OLIVER'S?
I utgangspunktet har fôret vårt: ingen biprodukter, ingen billige fyllstoffer, ingen allergifremkallende ingredienser, ingen aroma- eller fargestoffer. Kun rene, lekre og reelle ingredienser som er godkjent til menneskelig forbruk. Derfor er det mer saft og kraft i OLIVER'S. Det gir energi til gode opplevelser og er med på å sikre hunden og katten din en god livskvalitet.

Min dyrlege råder annerledes enn dere/kjenner dere ikke?

Man opplever ofte at sin egen dyrlege ikke kjenner til OLIVER'S. Vi vil veldig gjerne gi med informasjon til dyrlegen din så hun eller han har mulighet til å lære mer om OLIVER’S produkter. Det finnes også detaljert informasjon om de enkelte produktene på nettisiden vår, bl.a. ingredienselister, næringsstoffinnhold, det enkelte fôrets egenskaper, mm.

OLIVER'S har dyrlege Lotte Davies tilknyttet som faglig konsulent. Lotte deltar i utviklingen av produktene våre og skriver artikler til nyhetsbrevet vårt POTEPOSTEN. I tillegg utdanner og rådgiver hun OLIVER'S medarbeidere i ernæring, sunnhet/velvære og annen relevant informasjon innenfor hunder og katter. Har du et spørsmål som vi i kundesenteret ikke kan svare på, har du alltid mulighet til å spørre Lotte som vet alt om produktene våre og har den nyeste kunnskapen innenfor ernæring m.m. til hunder og katter. Hold deg ikke tilbake med spørsmål om din hund eller katts ernæring - vi vil gjøre alt vi kan for å hjelpe deg.

Du kan abonnere på Poteposten på: www.olivers.no/poteposten   

Hva er garantien min?
Alt fôret vårt er omfattet av OLIVER'S SmagsGaranti™, så du kan bytte uten problemer.
SmagsGaranti™ Vi lover at OLIVER’S blir husets favorittmåltid, ellers tar vi tilbake posen igjen – Uten tvil!. Så mye tror vi på at OLIVER'S kan gjøre en forskjell for deg og hunden eller katten din.*

* Det er 3 enkle regler for at Favorittgarantien gjør seg gjeldende:
1. Du skal henvende deg innen 30 dager etter produktet er kjøpt
2. Det må maks være tatt 25% av posens innhold
3. Posen skal returneres i originalemballasje

Dessuten er garantien din at vi er Skandinavias største direkte fôrleverandør og blandt de 5 største totalt sett.

Regler og Lovgiving

Å ha med salg av hunde- og kattefôr er en komplisert sak. Her lister vi noen av de reglene, som vi sammen med samarbeidspartnerne våre tar hensyn til:


Andre kjæledyr

Har dere erfaringer med andre kjæledyr?
Ja, vi har gode erfaringer med OLIVER'S KITTEN til ildere. Tilskadekomne pinsvin i pleie hos Pindsvineforeningen spiser også en stor del OLIVER'S KITTEN.